Sabtu, 31 Januari 2009

Makan-makan

Kali ini aku nak citer pasal tempat makan kat Kuala Rompin lak. Yelah..kan nak datang sini jauh..dah sampai tu rasa lapar lah..nak minum lah..kalau perut tak kenyang..macam2 hal jadi kang..SO..sebelum ada yang mengamuk..baik cari tempat makan dulu..

Kalau makan sambil menikmati keindahan pantai..ha...gi lah kat PAntai Hiburan. AKu pun tak tau nape ade 2 aje tempat makan yg orang muslim boleh pegi kat sini. Walhal tempat punyalah beso..pengunjung ramai..tempat makan boleh juga jadi satu tarikan suruh orang datang untukk meramaikan tempat kita..

Sebenarnya dua-dua gerai aku suka..sebab ada dua aje gerai...tapi kalau dari segi keunikan, haaa...ada satu gerai yang best..

tuan punya gerai ni memang kreatif. Ada kipas dari buluh, post lampu dia buat dari paip PVC.. pas tu ada bola2 plastik gantung2 kat pokok.. tapi masa aku amik gambar ni..musim angin kuat..kalau tak ade dia letak kipas platik boleh pusing bila angin tiup..kalau dia tak cabut kipas ni..mau tercabut kena kepala orang...
Kerusi dia pun memang unik. Dia kutip kayu2 pallet yang jatuh dari kapal..tersadai di pantai pada musim air naik. CAntik....
Nama gerai ni 'Kolek Kafe' . Koleh tu pun tersadai kat pantai ... tak leh pakai lagi sebab dah bocor...
makan pun boleh tahan..idak le mahal macam kafe starbuck tu..ada nasi lemak, mee sup, nasi goreng, keropok lekor, ubi, pisang...
Lagi satu yang paling aku suka sebab BERSIH...haa itu yg paling utama

0 ulasan: