Khamis, 15 Januari 2009

Scanner bermasalah..

Ari tu, SC saya pulak beri tugasan yang mana saya kena SCAN tugasan itu dan email kepadanya. SCAN ?? Saya tak penah pun buat scan ni kat printer tu..ntah boleh ntah tidak...Tekan2..usik sana usik sini..hmmm dah agak dah..memang tak boleh. Inform SC..SC jawab..scan tu memang bermasalah..so saya kena selesaikan sendiri...Dah..macamana nak buat ni ??Hmm.. tak apa..mula-mula bukak buku manual dulu...ikutkan step2nya...AH...mana pulak option UPDATE ni..kata ada dalam Start Program.. tak ada pun ???..AH...agaknya kena reload Full Program kut...hmmm...okey kita cuba...kena remove yang ada ni..pastu reload full program....pastu tunggu ..sampai program habis wat keje dia..wah lama gak ni..gi lunch dululah..(2.00pm) Okeh.. dah habis dah..kita nengok dalam Start program..Ahhh..dah ada Update button... Klik...klik..klik.... ish...apasal tak boleh ni ?? Hai kena telefon HP Customer servise nampaknya...


Oh Baik sungguh lah HP Customer Servise ni..memang dia tolong sungguh-sungguh..sampai bila credit saya habis..dia telefon semula...wow ini yang dikatakan Superb Customer Service...Ish ..lama gak customer service tu melayan kerenah saya..sampai dah pukul 5.00pm. Ni nak balik dah....Esok pagi sambung balik. Dia call pulak tu...maka nak dipendekkan ceritanya...sebab saya pun dah lupa apa yang saya cakapkan dengan Willy..si Customer Service tu...lepas beberapa kali remove program..reload semula..tekan sana tekan sini..remove semula..download software lain...tak cukup lagi download driver pulak...Aih..serius bebenor masalah scanner aku ni...dan selepas berapa lama menunggu entah...Habis dah hari kedua....Sambung lagi hari ketiga......customer service tu call lagi.. nak selesai kan masalah scanner ni..nak bagi dia boleh guna jugak... Selepas klik sana klik sini boleh dah update...masalah nya adalah Firmware yang berlainan...tak betul..download pulak firmware yang lain...Alhamdullillah..boleh guna dah....wah..syok sungguh rasa dapat menyelesaikan satu masalah teknikal...Jadi saya dengan gumbiranya.. menggunakan scanner dan hantarlah tugasan yang SC suruh tu....Situ dah habis 3 hari.. lagi 2 hari saya kenalah mengajar student yang tertangguh..update dalam database..update dlm rekod..kemas kini rekod-rekod..promosi lagi...Demikian lah sedikit antara tugas-tugas penyelia kat PPIK ni...

0 ulasan: