Ahad, 5 April 2009

Berkelah, BBQ , belajar dan beramah mesra

Pada hari Sabtu 4 April yang lalu, Kelab PPIK Rompin telah mengadakan aktivinya yang pertama iaitu berkelah di pantai. Tujuan aktiviti ini adalah supaya ahli-ahli kelab dapat berkenal-kenalan antara satu sama lain dan beramah mesra sesama sendiri.

Sambil menunggu kehadiran yang lan, ahli kelab beramah mesra.
Wah! banyak makanan..
Seramai 12 orang ahli kelab telah hadir yang masing-masing membawa bekalan makanan untuk dikongsikan bersama. Selain dari menikmati keindahan Pantai Hiburan yang terkenal dengan suasana nyaman, angin yang agak kuat dan melihat ombak yang agak besar pada petang itu, cuaca yang baik telah membolehkan kami mengadakan sesi perbincangan untuk mengenalpasti masalah/peluang. Dari sini, ahli dapat belajar salah satu kaedah yang dapat diaplikasikan untuk menganalisis masalah yang dihadapi oleh komuniti dan mengambil peluang yang ada.

Cuaca yang memang best antara sebab program berjaya dilaksananakan
Ahli-ahli yang datang dibahagikan kepada 3 bahagian dan masing-masing berbincang dengan tajuk yang dipilih sendiri.
Apa tajuk perbincangan kita yek??
Selepas itu, ahli kumpulan mempersembahkan hasil perbincangan kepada semua yang hadir.
Syuhada bersemangat menerangkan idea kumpulannya.

Ayam panggang dan jagung bakar pun ada.. hmm bestnyer..
BBQ dijaga oleh Pizi, Zikri dan Zizi..
Selepas penat berbincang, ahli-ahli kelab pun menjamu selera dengan makanan yang dibawa. Kelab bersurai pada pukul 6.00 petang.
Fida memang best. Selain mengandung 8 bulan, beliau membawa anak yang baru berusia 1 tahun lebih Akid, Fida memang bersemangat untuk datang memeriahkan aktiviti

Terima Kasih semua!!! Atas kerjasama korang, aktiviti kelab kita yang pertama telah pun BERJAYA mencapai mencapai matlamatnya.Apa aktiviti yang akan datang ?? Aktiviti lasak ?? Berkayak ?? Permainan ala Explore Race?? Wah.. korang semua ni memang suka benda yang mencabar yek..

Okey, kita tunggu ....!!!

0 ulasan: