Isnin, 1 Jun 2009

Pesta Pantai Kembali lagi....


Acara tahunan di Kuala Rompin telah kembali yeayy!! Macam tahun lepas, pesta kali ini diadakan selama seminggu. Bermula pada 29 Mei dan berakhir pada ahad depan - 7 Jun.

Semalam telah diadakan acara yang pertama iaitu pertandingan memancing. Sorry lah sebabsaya tak ambik gambor masa memancing..panas sungguh ..kat tepi pantai lak tu..tak tahan ...


deretan ikan2 yang ditangkap.. tak banyak yang besor, halus2 ajer..anak2 ikan gitu..




yang besor ikan pari..lupa lak berapa kilo..alah tengok saiz pun tau dah..dalam 1 -2 kilo ajer...hadiah RM5000.00 tu.. berbaloi gak deme berjemuran seharian..nyaris tak jadi orang kering..




duduk berhadapan dgn ikan2 yang digantung adalah pemancing2..tengah tekun menunngu nombornya dipanggil... dah dapat hemper tu udah ler..takkan orang nak panggil lagi??





kat belakang pemancing yang tekun menunggu tu ada orang main layang2. Angin memang best utk main layang2.



kat tepi pemancing yang tekun menunggu tu, orang yang menjual layang2.Best woo...main layang2...kalau tak main pun. main bola tampar ajer lah..




Macam pesta-pesta yang lain..mesti ada yang menjual makanan..ha..nak makan apa?? Semua ada.. kut-kut duit ajer yang tak ada..hik hik...







Lepas makan..boleh main-main lagi kat funfair ni...aku tengok lah..semua permainan kat funfair ni jenis pusing-pusing lah..agaknya manusia ni memang seronok kalau dipusing-pusingkan..sanggup bayar untuk dipusing2 kan.. jangan ko muntah balik dah ler..





berpusing sambil menayang jam seploh hengget..
api satu aa..aku tak puas hati..memang tak puas hati betul kat depa yang menjual belon nih. Memori aku masih jelas dan clear yang rega sebijik belon pada tahun lepas adalah RM5.00....dan aku dah agak dah depa mesti naikkan rega tahun ni... Dah memang le deme ni..Saja je aku nanyakan..mana tahu kut sangkaan aku yg 98% betul ni ..jadi salah ker.. 'Berapa rega belon ni bang?"...disaat dia memberi jawapan dengan bangga le kut "Enam ringgit" aku terus berlalu pergi..nasib baik anak aku ni jenis baik..kalau dia meronta2 sekali pun takkan aku nak bagi duit aku ke mat-mat tamak haloba... Aku kata kan tamak sebab pakcik yang jual belon yang sama kat pekan sehari tu jual RM5.00 jer... boleh pulak?? Huh..jual memahal gitu boleh beli Mitsubishi Evo ke??



Last sekali, part yang paling best adalah merayau mencuci mata di seksyen barang2 jualan... ha ha..aku boleh takat cuci mata ajer.. kalau nak cuci beg duit sampai habis licin tu idok ler...lagipun barang2 biasa ajer..kain baju..kat lemari aku tu berlambak2 lagi.. tak larat nak basuh dan lipat....pinggan mangkuk..hmm family aku ader berapa kerat aje..takkan nak pinggan mangkuk berlambak2..males nak basuh pinggan lah...mainan ..kasut2...tudung ikin...murah tu 3/RM10.00..tikar2 dan memacam lah lagi..

Oh anak aku dah bising nak mainan laptop macam mak dia..jadi..ada baiknya aku bergegas balik dulu. Tak pa, esok tengahari aku jalan lagi sorang2....tak bawak anak2....






0 ulasan: